piątek, 2 listopada 2012

Ismena

Ismena – Ismene hymenocallis



     Opis:  
       
   Ismena to roślina cebulkowa 
       o pięknych białych  lub żółtych  kwiatach i ciemnozielonych, sztywnych liściach. Dorasta do 70 cm wysokości. Lubi glebę  żyzna i  wilgotną. Powinna mieć stanowisko słoneczne 
       i osłonięte od wiatru. Wymaga regularnego, obfitego podlewania. Cebule sadzi się od kwietnia do maja po ustąpieniu przymrozków,  na głębokość ok. 10 cm, odległości miedzy cebulami ok. 12 Ismena kwitnie od czerwca 
       do sierpnia. Jesienią cebule należy wykopać. Uwaga Ismenę można hodować w dużych donicach, gdyż jej słodkie cebulki często 
       są podgryzane przez szkodniki.




6 komentarzy:

  1. Mam tę roślinę w swoim ogrodzie, bardzo ładnie kwitnie :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie piękne. :) na wiosnę trzeba takie posadzić znów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ismena, kwiat moich marzeń...
    Dwa razy sadziłam ją w swoim ogrodzie, niestety coś jej u mnie nie odpowiada.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoje hoduje w donicy, bo inaczej szkodniki zjadają cebulki, proszę spróbować:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Mam tą roślinkę i dużo mi się rozmnożyła pięknie kwitła już nie długo wykopię i przechowam w piwnicy , polecam bo jest na prawdę piękna.

    OdpowiedzUsuń
  5. kupiłam, posadziłam zobaczę co wyrośnie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń